Польський ринок сильно відрізняється від українського. У 2022 році велика кількість українців почала запускати свої проєкти у Польщі, але вже у 2023 ми нерідко чуємо історії про їх закриття та невдоволення цією країною для ведення бізнесу.
Так було і до 2022 року. Ще у 2020 відомий ресторатор Дмитро Борисов закрив свій ресторан у Варшаві. А скільки було таких непублічних закриттів маленький проєктів. Чому так? Давайте розбиратись.
Можливо, у березні-квітні 2022 український прапор і фраза “Допомагаємо Україні” якось збільшували відсоток конверсії в інтернет-магазина на території Польщі. Але потім це почало створювати зворотній ефект. Поляки – це ті люди, які цінують свою культуру, історію, мову. Вони підтримують місцеві бізнеси, ходять в місцеві ресторани (кухня може бути іншої країни, але власником має бути поляк).
Схожа ситуація і з інтернет-магазинами. У більшості випадків, щоб змусити поляка купити не у відомому магазині або на Allegro, там має бути якась така пропозиція, від якої неможливо відмовитись. А враховуючи низьку маржинальність (про це поговоримо далі), здивувати когось ціною складно.
Тому необхідно виглядати максимально “нативно”, щоб середньостатистичний клієнт спокійно зробив у вашому магазині покупку, не помітивши того, що ви – не поляк. Для цього необхідно давати на аналіз передклад свого сайту (після того, як його переклав Гугл-перекладач), брати на роботу українців (якщо у вас є така мета), але тих, які вільно володіють мовою.
Більше половини продажів у польському єкомерсі знаходиться на Allegro. На скріні нижче ви можете побачити показники відвідувань цього ресурсу за статистикою Similarweb:
Поляки люблять купувати на Allegro. Це швидко, безпечно, надійно. Саме тому багато підприємців і починають свій шлях у єкомерсі саме з продажів на цьому маркетплейсі. Але не все так просто, як хотілось би.
Подивіться на автотримач, який продається на Allegro. Його продають 1449 магазинів:
Але це зовсім не означає, що на Allegro неможливо починати продавати. При правильному підході вибору ніши, ціновій політиці, термінах доставки можна отримувати круті показники продажів, але про це ми будемо говорити у наступних статтях.
Така кількість продавців свідчить про те, що ринок величезний, попит всередині існує, він незрівнянно більший, ніж в Україні. На тому ж скріні (вище) видно, ще цей автотримач у цього продавця придбали 1434 покупця. А в наявності у нього – 3399 штук. Ми займаємось продажем мобільних аксесуарів в Україні і знаємо, напевно, відсотків 90 постачальників цієї групи товарів. Але ніколи не бачили, щоб хоча б хтось з них привозив в Україну таку кількість автотримачів однієї моделі.
На момент написання цієї статті ми навчились стабільно отримувати 15-20 замовлень на Allegro в день, працюючи виключно по системі дропшиппінг з місцевими постачальниками. І кількість замовлень стабільно зростає, оскільки ми робимо певні дії, які на це впливають. Звісно, ми будемо про це розповідати у наступних статтях.
Я впевнений, що ви неодноразово чули, що в Європі не існує швидкої доставки. Можливо, це так і є, коли ти купуєш в Чехії, а сам знаходишся в Португалії, а платити за експрес доставку 1-2 дні 20 євро бажання немає, тому погоджуєшся на 5 євро та очікування 5-7 днів.
Але у Польщі все працює не так. Є декілька надвичайно потужних гравців: InPost та DPD. При відправці замовлення до 19:00 його доставлять завтра у будь-яку точку Польщи.
У товарах на Allegro часто показують інформацію, до якого часу потрібно замовити товар, щоб його відправили сьогодні:
Ця інформація сильно впливає на конверсію, особливо у другій половині дня. І це не просто маркетинговий хід, це правдива і чітка інформація, бо якщо продавець не відправить замовлення, то негативний відгук йому гарантовано.
Цілком нормальною вважається доставка 2-3 дні з моменту замовлення, але ніяк не 5-7-10 днів.
Тому не рекомендуємо планувати вихід на Allegro, розраховуючи доставляти товари з Китаю або України: багато замовлень будуть скасовані, коли вони будуть ще в дорозі до покупця.
Місцевих постачальників більш ніж достатньо. Якщо у вас є ресурси, то можете привезти товар у Польщу, розмитнити його та відправляти клієнтам у день замовлення.
У наступній статті ми поговоримо про єкономіку: маржинальність, гроші, витрати. Посилання на статтю буде тут, якщо вона вже написана.
Залишити відповідь